EGLENCENIN MERKEZI: MARMARIS

Yazan  Cuma, 27 Temmuz 2012 21:45
Öğeyi Oyla
(3 oy)

Akşam tam 20:05’te geldim Marmaris sahil yoluna. Kamp yeri bulamadığım için çevreme şöyle bir bakındım ve solumda bulunan en yakın otele, Prince Kınık Otel, kendimi attım.

Bisikletimi park edip çantaları odama çıkardıktan sonra ilk yaptığım şey buz gibi suyla bir banyo oldu. Gerçi suyu soğutmak 15 dakikamı aldı. Çantamdaki yemekleri yedikten sonra üzerimi değiştirip eğlencenin kalbine bıraktım kendimi.

Solu deniz sağı Beach Club’lar Marmaris sahili olanca yorgunluğuma aldırış etmeden baştan başa yürüdükten sonra, dünyanın en güzel Mojito’sunu yapan Cheers’da bir mola verdim. Önce soğuk bir bira içtikten sonra bir mojito siparişi verdim. Burada mojitonuz öyle iki dakikada gelmez. Hazırlanması zaman alır. Asla şeker şurubu kullanılmaz. Yeşil limon, nane ve esmer şekeri güzelce ezip şurup kıvamına getirdikten sonra büyük bardağın ağzına kadar buz parçacıkları koyarlar. Ardından geri kalan boşluğu rom ile doldurduktan sonra taze naneleri avuç içlerinde birkaç kez vurarak aromaları patlatıp bardağın içine koyarlar. En son da üç dört dilim yeşil limon ile lezzeti tamamlayıp masanıza getirirler.

Mojitomu da içtikten sonra biraz daha yürüyüp odama çıktım. Bir duş daha aldıktan sonra ertesi güne hazırlanmak için zaman kaybetmeden yattım.

Sabah duşumu aldıktan sonra odadan ayrıldım ve doğru Marmaris Kalesi’ne gittim. Pazartesi günleri çoğu müzenin olduğu gibi Marmaris Kalesi’nin de kapalı olduğunu kapıda öğrendim.

Durum böyle olunca ben de Marmaris sokaklarını ve büyük çarşısını gezmeye karar verdim.

Marmaris çarşısında aradığınız hemen her şeyi elinizin altında bulabilirsiniz. Ara sokakları da gezdikten sonra denizin keyfini çıkarma zamanı gelmişti.

Marmaris’in geniş ve oldukça uzun bir plajı var. Şehir içinden denize girilebilen nadir kentlerimizdendir Marmaris. İsterseniz şezlongsuz halk plajında havlunuzu serip güneşlenebilirsiniz, isterseniz barların ve otellerin plajlarında bulunan ücretsiz şezlonglardan yararlanabilirsiniz. Bilmeniz gereken önemli nokta ise Marmaris’in denizi pek de temiz değil. Görüş 2-3 metre ile sınırlı. Onca tekne ve kalabalığın götürüsü bu olsa gerek.

Marmaris Merkez Plajları

Bir iki kez denize girip çıktıktan sonra oradan ayrılıp İçmeler’e gittim. İçmelerin denizi Marmaris’e oranla çok daha güzel ve temiz. Denizin içerisinde 7-8 metre ileriyi görmek insanın içini daha çok rahatlatıyor.

İçmeler Plajları

İçmeler’de denize girdikten ve güzelce dinlendikten sonra motor taxilerden birisine atlayıp manzarayı hafızama kazıyarak Marmaris’e geldim. Marmaris-İçmeler Taksi motorların fiyatı 10 TL. Dolmuş 3 TL de olsa en azından bir kez bu manzaraya denizden tanıklık yapmakta büyük yarar var.

Marmaris’e gelince doğruca otele çıkıp yeniden duşumu aldım ve üzerimi değiştirip bir kez daha dışarıya çıktım. Maris Kafe’de akşam yemeğimi yedim. Yemek konusunda yorum yapmayacağım, pek damak tadıma hitap etmedi ama Kafe ortamı güzel.

Saatin dokuzu göstermesi ile Barlar Sokağı’na gitmenin zamanı gelmişti. Bir iki kez boylu boyunca Barlar Sokağı’nı gezdikten sonra.

Marmaris Barlar Sokağı Saat henüz 21:00

Marmaris’in en ünlü diskosu olan Crazy Daisy’e girdim. İlk müşteri olmam ve biraz da kıyafetlerimin düzgün olması nedeniyle damsız girilmez kuralını ağzımı bile açmadan çiğnediler.

Bir bira ve bir tekila içtikten ve 23 TL ödedikten sonra ( bira 33.lük ) oradan ayrıldım ve tam da Crazy Daisy’nin karşısında bulunan Cigo’s Tequila Farm’a oturdum. Burası sokak içerisinde bir bar gibi tasarlanmış. Fulya ve Maria’nın hazırladığı içkileri yudumlamak günün yorgunluğunu atmanıza ve tazelenmenize neden oluyor. 50’lik Efes’in fiyatı 10 TL, Tekila ve Sambuca’nın fiyatı 5 TL. Bu arada tekila da Jose Quervo. 2010 yılında dünyanın en çok tercih edilen tekilası.

Marmaris Barlar Sokağı Cigo’s Tequila Farm

Sabah beşte, barların kapanması ile barlar sokağından ayrıldım. Otel odasına gidip yattım ve öğlen kalktım. Günlerden Salı olduğu için ve kalenin geziye açık olması nedeniyle ziyarete gittim.

Marmaris Kalesi Bodrum Kalesi veya Kuşadası Kalesi kadar büyük olmasa da Marmaris’e gidenlerin mutlaka gezmeleri gereken bir yer.

Kaleden çıktıktan sonra sahile doğru inerken sokak arasında bir kafe gözüme ilişti. Bu kafede bir kahve molası çok ama çok iyi geldi. Bembeyaz evlerin arasında ve daracık sokaklarda insan Marmaris’in kalbini buluyor.

Kahvemi içtikten sonra ağır ağır yürüyerek otele gittim. Otelin havuzunda biraz yüzüp dinlendikten sonra akşam yemeği için Da Vinci Restoran’a gittim ve 30 TL fiyatındaki orta pişmiş Tornado Rossale sipariş ettim. Et çok pişmiş ve yanındaki pilav da güzel değildi.

Akşam yemeğinden sonra bir kez daha barlar sokağına gittim ve son kez bir bira içip Marmaris gecelerine son verdim.

Son Marmaris sabahına uyanmak benim için pek de hoş olmadı açıkçası. Bu akşam Marmaris’ten ayrılacağımı bilmek hoşuma gitmiyordu. Sabah kahvaltısından sonra bir kez daha merkezi ve çarşıyı gezip sahile karşı bir iki fincan Türk Kahvesi içtim. Sonra yapmadan gitmek istemediğim bir iş için kendimi doğruca plaja attım.

70 TL’ye anlaşdıktan sonra kendimi tekneye attım. Benden önceki bir kişiyi bekledikten sonra kemeri belime takıp paraşüte bağlandım. Birkaç saniye sonra denizde 150 – 200 m. yukardaydım. Marmaris’i bu yükseklikten izlemek muhteşem bir duygu. Havalanmam ile tekneye yeniden binmem arasında geçen 8 dakika gerçekten de çok güzeldi. Daha önce Parasailing yapmayanlar için Marmaris kusursuz bir adres. Daha önce yaptıysanız bu fiyata bence ikincisine gerek yok. Pazarlık sonucu ben havadayken çekilen fotoğraflarımı 25 TL’ye satın aldım ve böylece Parasailing bana tam tamına 95 TL’ye mal olmuş oldu ama değmişti doğrusu.

200 metreden deniz manzarası

Parasailing’i de bitirdikten sonra bisikletime atlayıp yönümü Yalancı Boğaz’a çevirdim. Barlar Sokağı’ndan tam 9 km ileride. İnsanlara sorunca kimisi 5, kimisi 14 km dedi. Toplayıp ikiye bölmek daha doğru cevap veriyor.

Yalancı Boğaz’da, Marmaris merkezden daha küçük bir marina var. Onun dışında pek de görülecek bir şey yok bana sorarsanız.

Konaklama :

Marmaris’te yüzlerce otel ve pansiyon seçeneği var. Ben Prince Kınık’ta kaldım. Kahvaltı dahil 50 TL. Ayrıca otelin 25 m.lik bir de havuzu var.

Marmaris’te Yapılacaklar :

7-Cigo’s Tequila Farm’da Tekila içmek,

8-Crazy Daisy’de eğlenmek

Yemek :

Sahil restoranlarında güzel bir balıkla birlikte bir beyaz şarap veya rakı içmeden gitmek olmaz. En pahalı balığın porsiyonu 30 TL. İki kişi için ödeyeceğiniz rakam 200-250 TL arası olacaktır.

Fiyat :

Marmaris’te harcamalarınızı tamamen size ve eğlence anlayışınıza bağlı. Madem Marmaris’e geldim elbette her gece bara gidip içeceğim diyorsanız yalnızca içki için gecelik 100 TL’yi cebinize koyun. Konaklama ise 50 TL ve daha üstü. Kliması ve kahvaltısı olsun yeter derseniz 40- 50 TL’ye uygun yerler bulabilirisiniz. Hemen her yerde karşınıza birşeyler atıştırabileceğiniz yerler çıkacaktır. Fiyatlar çok da turistik değil ama kişi başı 10 TL’yi gözden çıkarın.

Bisiklet üzerinde 10 gün süren İzmir-Marmaris turuma ilişkin detaylı bilgiler için lütfen tıklayınız.

Sevgiyle kalın, Seferalem ile keşfetmenin tadını çıkarın!...

Yavuz Alper KARA

***  Değerli Seferalem Dostları; gezgin dostlarımıza yol göstermesi maksadıyla yalnızca 5 dakikanızı ayırarak Didim'e ilişkin bilgilerinizi lütfen bizlerle paylaşınız. "Marmaris Şehir Rehberi" için lütfen tıklayınız...

*** Değerli gezgin, Seferalem bünyesinde interaktif şehir rehberleri hazırlanmakta. Şehrinize ya da gezdiğiniz/gezeceğiniz şehre yönelik gezi anılarınızı, fotoğraflarınızı, deneyimlerinizi ve tavsiyelerinizi paylaşabileceğiniz, sizlerden önce o şehri ziyaret edenlerin tavsiyelerini okuyabileceğiniz ve o şehirde neler yapılabileceğini öğrenebileceğiniz  "Yurtiçi Şehir Rehberleri" için lütfen tıklayınız...

*** Değerli Seferalem Dostları; Seferalem'in interaktif dünyasında gezinmek için sağ üst köşede bulunan "SEFERALEM-->İnteraktif" menüsü yardımıyla sitemize giriş yapabilirsiniz.

*** Unutmayın; sitemize herhangi bir form doldurmadan FACEBOOK HESABINIZLA da giriş yapabilirsiniz.

*** Değerli Dostlar, yayınlanmasını istediğiniz gezi, spor, gurme, hobi, kültür&sanat vb. aktivitelerinize ilişkin yazılarınızı fotoğraflarınızla birlikte lütfen Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresine gönderin, yayınlayalım. Teşekkürler...