DIDIM...

Yazan  Cuma, 20 Temmuz 2012 00:46
Öğeyi Oyla
(3 oy)

Akşam saat beşte Didim’e 9 km mesafede olan Tavşanburnu Orman Kampı’na giriş yaparak çantalarımı ve çadırımı bıraktım. Güzel ve soğuk bir duş aldıktan sonra üzerimi giyinip yeniden bisiklete atlayarak doğruca Apollon Tapınağı’nın yolunu tuttum.

Müze Kart’la giriş yapılabildiği gibi müze kart satışı da var tapınağın girişinde. Yanlış hatırlamıyorsam kartı olmayanlar için giriş 15 TL, kart bedeli 30 TL.

Dünya’da Sisam’dan sonra bu kadar sağlam kalan tek Apollon Tapınağı. Kesinlikle görülmeye değer. Bazı uzmanlara göre tapınakta bulunan sütun parçaları ile tapınak eski ihtişamında yeniden inşa edilebilir. Umarım yaparlar. En azından devrik durumda olan sütunlarla, bahçede bulunan sütun parçalarını birleştirerek ayağa kaldırırlar.

Apollon Tapınağı’nı en ince ayrıntısına kadar gezmem bir buçuk saatimi aldı. Yine de doyamadım ve tam tapınağa bakan ve tapınakla duvar komşusu olan (nasıl izin veriliyorsa artık) Oracle Pansiyon’da bir soğuk kola içtim. Sonra yine tapınağın karşısında bulunan ve işletmecinin kendi elleriyle alçıdan yaptığı Medusa buzdolabı süsünü aldıktan sonra oradan ayrıldım ve bisikletimle Altınkum Plajı’na indim.

Ben plaja indiğim de saat sekize geliyordu. Buna rağmen hem denize girenler vardı hem de plajda şezlonglarında uzananlar. Sahil barları ile lokantalar yavaş yavaş dolmaya başlamıştı. Yorgunluğumu atıp serinlemek için Altınkum manzarasında bir bira da ben içtim. Sonra yeniden bisikletime atlayıp kampın yolunu tuttum.

Yeniden bir duş aldıktan sonra akşam yemeği hazırlıklarına başladım. Makarnanın suyunu kaynattıktan sonra bir poşete döküp süzdüm ve soğuk sudan geçirdim. Fesleğen sosu ve peynir soslarını da karıştırınca, yağ ve tuz olmasa da dört dörtlük bir yemek olmuştu. Gerçi iki sos biraz ağır gelmişti ama o açlık ve yorgunluğun ardından hünkar beğendi getirseler bu kadar güzel olamazdı. Yemeğin ardından kahvemi de içtikten sonra çadırımda güzel bir uyku geçirmenin zamanı gelmişti.

Çadırda kalmanın bir çok avantajı var başında ise erken yatmak ve erken kalkmak geliyor. Ben de saat yedide uyandım ve kahvemi içtikten sonra zaman geçirmeden bisikletime atlayıp Milet’in yolunu tuttum. 14 km.lik yoldan sonra Milet’e vardım. Bu kez de Milet manzarasında sabah kahvaltımı yaptım. Kahvaltımı yaparken de oradan satın aldığım Milet broşürünü inceledim. Kahvaltım ve kahvem bittikten sonra makinemi elime alıp gezmeye başladım.

Milet’i gezerken elinizde bir broşür olmasında büyük yarar var. Yollar öyle pek de düzgün ve düzenli değil. Şehrin içi yazık ki otlarla ve bataklıklarla dolu. Özellikle Liman’ı ve Liman Anıtı’nı bulmak gerçekten kolay değil. Tiyatrodan çıktıktan sonra patikayı izlerken sol tarafınıza bakarak yürüyün. Mermer bir blok göreceksiniz. İşte o Liman Anıtı.

Bataklıklarından arasında yürüme yolu bulmaya çalışarak bütün Milet’i ayrıntısıyla gezdim. Gerçekten çok güzel. İki saatimi aldığını sanıyorum. Gezi bittikten sonra bir bira içtim aynı yerde. Çok istememe karşın Priene’e aşırı sıcak nedeniyle gidemedim. Milet’ten 15 km. ilerde olduğunu öğrenince öğlen sıcağında 15 km gidip 30 km dönmeyi gözüme kestiremedim yazık ki. Arabayla veya motorsikletle gelmiş olsaydım bir saniye bile düşünmezdim.

Milet dönüşünde müzeye uğradım. Hem antik kenti hem de müzesi olan bunun gibi yerlerde önce kenti sonra müzeyi gezmeyi tercih ederim.

Müze gezisini de tamamladıktan sonra kampa doğru yeniden pedallamaya başladım. Kamp yerine 700-800 m mesafede Aqua Park var. İçerisinde eğlenmek için zamanımın olmasını isterdim.

Duş alıp üzerimi değiştirdikten sonra yeniden Altınkum plajına indim. Bir-iki bardak kola içtikten sonra plaja gittim. Çantamı ve ayakkabılarımı birilerine emanet ettikten sonra denize girdim. Normalde ben Kuşadası Kadınlar Plajı gibi ya da Didim Altınkum Plajı gibi kalabalık plajlardan nefret ederim ama burası farklı. Deniz 60-70 metre ileriye kadar bel hizasının az üstüne çıkıyor. Denizde spor yapmayı sevenler içinse daha şamandıralara yaklaşık 100 metre var. İşte bu benim en çok hoşuma giden durum.

Didim akşamları da oldukça hareketli. Belki bir Marmaris ya da bir Bodrum değil ama yine de fena değil. Bar ve restoran seçenekleri fazla ama öyle bangır bangır müzikler bulamazsınız.

Didim bence, gidip de bir hafta tatil yapılacak bir yer değil ama bir Ege turunun mutlak bir durak noktasıdır. Bir iki gün Didim’de zaman geçirmek büyük keyif olsa da sonrası can sıkıcı olabilir.

Gidilmesi Gereken Yerler:

-Kamp fiyatı 14 TL, Elektrik 7 TL

-Yemek 15-20 TL

-Bira 6-7 TL

-Altınkum Plajı ücretsiz, Şemsiye sizden.

Bisiklet üzerinde 10 gün süren İzmir-Marmaris turuma ilişkin detaylı bilgiler için lütfen tıklayınız.

Sevgiyle kalın, Seferalem ile keşfetmenin tadını çıkarın!...

Yavuz Alper KARA

***  Değerli Seferalem Dostları; gezgin dostlarımıza yol göstermesi maksadıyla yalnızca 5 dakikanızı ayırarak Didim'e ilişkin bilgilerinizi lütfen bizlerle paylaşınız. "Didim Şehir Rehberi" için lütfen tıklayınız...

*** Değerli gezgin, Seferalem bünyesinde interaktif şehir rehberleri hazırlanmakta. Şehrinize ya da gezdiğiniz/gezeceğiniz şehre yönelik gezi anılarınızı, fotoğraflarınızı, deneyimlerinizi ve tavsiyelerinizi paylaşabileceğiniz, sizlerden önce o şehri ziyaret edenlerin tavsiyelerini okuyabileceğiniz ve o şehirde neler yapılabileceğini öğrenebileceğiniz  yurtiçi şehir rehberleri için lütfen tıklayınız...

*** Değerli Seferalem Dostları; Seferalem'in interaktif dünyasında gezinmek için sağ üst köşede bulunan "SEFERALEM-->İnteraktif" menüsü yardımıyla sitemize giriş yapabilirsiniz.

*** Unutmayın; sitemize herhangi bir form doldurmadan FACEBOOK HESABINIZLA da giriş yapabilirsiniz.

*** Değerli Dostlar, yayınlanmasını istediğiniz gezi, spor, gurme, hobi, kültür&sanat vb. aktivitelerinize ilişkin yazılarınızı fotoğraflarınızla birlikte lütfen Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresine gönderin, yayınlayalım. Teşekkürler...

Okunma 1105 defa Son Düzenlenme Pazartesi, 23 Temmuz 2012 23:46
Admin

Türkiye'nin ilk ve tek interaktif kültür & sanat, gezi, spor, hobi ve aktivite sitesi!

Web site: www.seferalem.com

Son Ekledikleri: Admin

Yorum Ekle

Gerekli olan (*) işaretli alanlara gerekli bilgileri girdiğinizden emin olun. HTML kod izni yoktur.