BODRUM BODRUM

Yazan  Persembe, 19 Temmuz 2012 00:12
Öğeyi Oyla
(5 oy)

Bodrum deyince insanların aklına ilk olarak Bodrum geceleri gelir ama Bodrum’u yalnızca gecelere mahkum etmek büyük haksızlık olur.

27 Haziran akşamı Bodrum’a yaklaşık 20 km mesafede olan Güvercinlik’te Kaya Kamping’e giriş yaptım ve bisikletin üzerinde geçen yaklaşık 6 saatin ardından yorgunluğumu atma zamanı gelmişti.

Henüz yorgunluk tam anlamıyla çökmemişken çadırımı kurdum ve yolun karşısında bulunan marketten akşam yemeği alışverişimi yaptım.

Sucuklu yumurta ve tadını merak ettiğim içi beyaz peynirle dolu olan kırmızı biberin tadına bir türlü doyamadım.

Yemeğimi bitirdikten sonra Güvercinlik sahili akşamlarını görmek için dışarı çıktım. Kampın bir kapısı da direkt sahile açılıyor. Yemek sırasında bana eşlik eden müziğin yeri belli olmuştu. Kaya Kamping ile Şafak Kamping’in tam ortasında bulunan kafe turistleri ağırlıyor, insanlar sandalyelerden kafenin önündeki şezlonglara taşıyordu. Biraz daha yürüdükten sonra Şafak Kamping’i gördüm. Sahilde toplam 20 dakika kadar yürüdüm. Burası sakin bir deniz kasabasının sahiline benziyor. Müzik var ama rahatsız edici seviyede değil.

Fazla oyalanmadan kampa geri döndüm ve güzel bir uyku çekmek için çadıra geçtim.

Sabah naylon torbaların hışırtısına karışan horoz sesleriyle gözümü erkenden açtım. Kaya Kamping’in ev sahipleri. İlk başta çok garibime gitmiş olsa da bu durum çevrede böcek, kene gibi zararlı haşerelerin önüne geçiyordu.

Kamptan hiç oyalanmadan, saat yedi gibi ayrıldım ve ilk minibüsle Bodrum’a indim. Hiç beklemeden Bodrum Kalesi’ne gittimse de Kale’nin geziye sekiz buçukta açılacağını öğrendim. Ben de 30 TL’ye Datça’ya Feribot bileti aldım ve kale yakınlarında bir kafeye oturup bir iki bardak çay içtikten sonra yeniden kaleye geçtim. İlk ziyaretçi olmayı hep sevmişimdir.

Bodrum Kalesi’nde beni ilk olarak Anforalar karşıladı. M.Ö.2.yy.dan 20.yy.a kadar olan ve çeşitli bölgelere ait anforalar çok güzel yerleştirilmiş.

Ardından avluda bulunan eserleri ve sırası geldikçe müzeleri gezdim.

Bodrum Kalesi’nin en büyük özelliği, Sualtı Arkeoloji Müzesini de içinde barındırıyor olması. İçerisinde batıklardan çıkartılma bir çok tarihi eserin yanı sıra Ulupınar ve Tektaş gibi batıklar da var. İlk kez bir müzenin düzenlemesi bu kadar hoşuma gitti. Ulupınar Batığı’nın aslına sadık kalınarak kesitinin yapılması ve batıktan çıkarılan tarihi eserlerin bu kesite yerleştirilmesi gibi, hayal ettiğim bir müzenin varlığı, beni çok sevindirmiş ve müze yetkilileri böylelikle tarihe olan ödevlerini yapmışlardı.

Bodrum Kalesinden ayrıldıktan sonra ev yemekleri yemek için Köşem Restoran’a gittim. Köşem Restoran’da her gün 4-5 çeşit ev yemeği çıkıyor. İsterseniz bunları benim yaptığım gibi aşçı tabağı adı altında bir tabakta toplayabiliyorsunuz. Hoşuma giden yemeğimi afiyetle yedikten ve üstüne iki fincan Türk Kahvesi içtikten sonra Mozele’nin yolunu tuttum. Bizim bildiğimiz adıyla Mozele, asıl adıyla Mausolos, aslında başlı başına bir yapıt.

Büyük İskender, Bodrum'u fethettikten sonra bu yapıyı görür ve bunun bir mezar olduğunu öğrenir. Bu anıt mezar çok hoşuna gider. Kendisi de değer verdiği kişilerin ölümünün ardından bu anıtlardan yaptırır ve Mozele adı böylece yerleşir.

Mozele’den sonra Bodrum Kalesi’ne bakan Antik Tiyatro’ya çıktımsa da kapılarının ziyarete kapalı olduğunu üzülerek gördüm.

Merkeze dönerken açılalı 7 ay olan Deniz Müzesini de görmek istedim. Müze tek kelimeyle muhteşem. Çok ama çok ayrıntısıyla yapılan maketlerin yanı sıra Orhan Kemal’e ait Yaprak adlı kayık da müzede. Müzenin üst katı ise kabuklu deniz canlılarıyla dolu. Denizin çeşitliliği göz kamaştırıcı.

Halikarnas Balıkçısı olarak da bilinen Cevat Şakir Kabaağaçlı’ya da ait bir çok eşyanın sergilendiği müze, belediyeye ait olup girişte Müze Kart geçerli değil, fakat mutlaka gezilmesi gerken harikulade bir yer.

Müzeyi de gezdikten sonra yemek yemek için bu kez Osmanlı Mutfağı Restoran’ı seçtim. Burada da çeşit çeşit yemekler var. Öyle yalnızca kebap, pide, döner çeşitlerinden oluşmuyor restoran. Ben de bıçak kıymasından yapılan Domatesli Köfteyi tercih ettim.

Köfte biraz kuru olsa da lezzeti oldukça yerindeydi ve pilav da kıvamında olmuştu. Yemek açısından Bodrum’da şanslıydım. Saatin sekizi geçiyor olması nedeniyle restorandan çıkıp çarşıyı ağır adımlarla gezerek Barlar Sokağı’na geldim. Ben geldiğimde saat dokuzu çeyrek geçiyordu ve çalışanların dışında kimseler yoktu ortalıkta. Bir bira söyleyip mecburen beklemeye başladım. Biranın 33.lük olması hoşuma gitmedi. Neden her hangi bir şeyden %100 kar sağlamak yeterli olmaz anlamam. Neyse saat on buçuktan itibaren sokak dolmaya, müziğin sesi artmaya başladı. Saat on iki olmadan değil oturmaya yürümeye bile yer kalmamıştı. Yine de Marmaris’in barlar sokağına oranla küçük denilebilir.

Gece ikiyi geçiyordu bardan ayrıldığımda. Bira için de Tekila için de 10 TL ödedim. Elbette o kadar saati bir bira ve bir tekila ile geçirmedim :D

Bodrum’un gecelerinin neden bu kadar ünlü olduğunu bardan ayrıldıktan sonra öğrendim. Bütün çarşı dükkanları o saatte bile açık ve sokaklar gündüz olduğundan daha kalabalık. Gündüz uyuyup gece dışarda olmak da yarar var.

Dolmuştan umutsuz bir şekilde garaja gittim ve son Milas dolmuşunun 03:00’da olduğunu büyük bir sevinçle karşıladım. Henüz 40 dakika olması nedeniyle bir taksiye beni Güvercinlik’e kaça götüreceğini sordum fakat aldığım 80 TL’lik cevap pazarlığa gerek olmadığını söylüyordu. Ben de merkezde bir şeyler atıştırıp yeniden garaja gittim ve son dolmuşla kampa döndüm.

Ertesi sabah uyanır uyanmaz çadırımı ve eşyalarımı toplayıp kamptan ayrıldım. Bu kez Şafak Kamping’de gözleme ile kahvaltı yapmak için durdum. Şafak Kamping düzen ve hizmet açısından Kaya Kamping’e oranla daha güzel. Kahvaltımı bitirdikten sonra bisikletle Bodrum’a indim. Marina bölgesinde biraz daha dolaştıktan sonra 17:30 Datça Feribotu’na bindim. Açık havada biramı yudumlarken Bodrum Kalesinin nefes kesen manzarasını defalarca içime çekerek Bodrum’dan uzaklaştım.

Bodrum’da Yapılacaklar:

-Bodrum Kalesi’ni gezmek,

-Deniz Müzesi’ni gezmek,

-Mozele’yi gezmek,

-Çarşıyı gezmek,

-Akşam sahilde yürümek, (kalenin diğer tarafına geçmeyi unutmayın)

-Zaman varsa koyları gezmek,

-Barlar Sokağı’nda hiç yoktan bir bira içmek,

-Tekne Turuna çıkmak,

-Eğer gitmediyseniz Efes, Pamukkale, Milas ve Dalyan turlarına katılmak.

Fiyatlar :

Bodrum fiyat açısından da tam bir tatil kenti. Yemekler pahalı değil ama içki çoğu yerden daha pahalı. Dükkanlar da aynı şekilde.

Dalış : 80 TL

Tekne Turu : 25 TL

Efes : 70 TL

Pamukkale : 70 TL

Jeep Safari : 70 TL

Quad Safari : 80 TL

Araba Kiralama : 80 TL

Motosiklet Kiralama :  45 TL

Bisiklet üzerinde 10 gün süren İzmir-Marmaris turuma ilişkin detaylı bilgiler için lütfen tıklayınız.

Sevgiyle kalın, Seferalem ile keşfetmenin tadını çıkarın!...

Yavuz Alper KARA

***  Değerli Seferalem Dostları; gezgin dostlarımıza yol göstermesi maksadıyla yalnızca 5 dakikanızı ayırarak Bodrum'a ilişkin bilgilerinizi lütfen bizlerle paylaşınız. "20 soruda Bodrum" için lütfen tıklayınız...

*** Değerli gezgin, Seferalem bünyesinde interaktif şehir rehberleri hazırlanmakta. Şehrinize ya da gezdiğiniz/gezeceğiniz şehre yönelik gezi anılarınızı, fotoğraflarınızı, deneyimlerinizi ve tavsiyelerinizi paylaşabileceğiniz, sizlerden önce o şehri ziyaret edenlerin tavsiyelerini okuyabileceğiniz ve o şehirde neler yapılabileceğini öğrenebileceğiniz  yurtiçi şehir rehberleri için lütfen tıklayınız...

*** Değerli Seferalem Dostları; Seferalem'in interaktif dünyasında gezinmek için sağ üst köşede bulunan "SEFERALEM-->İnteraktif" menüsü yardımıyla sitemize giriş yapabilirsiniz.

*** Unutmayın; sitemize herhangi bir form doldurmadan FACEBOOK HESABINIZLA da giriş yapabilirsiniz.

*** Değerli Dostlar, yayınlanmasını istediğiniz gezi, spor, gurme, hobi, kültür&sanat vb. aktivitelerinize ilişkin yazılarınızı fotoğraflarınızla birlikte lütfen Bu e-Posta adresi istenmeyen posta engelleyicileri tarafından korunuyor. Görüntülemek için JavaScript etkinleştirilmelidir. adresine gönderin, yayınlayalım. Teşekkürler...