BOGAZ'DA YEMEK KEYFI: PASA LIMANI KAFE

Yazan  Pazar, 01 Nisan 2012 03:00
Öğeyi Oyla
(2 oy)

Beş gündür İstanbul’da bulunmamıza karşın, zamanımızı ve işlerimizi bir türlü ayarlayamadığımız için İstanbul’da yapmayı en çok sevdiğimiz etkinlikten uzak kalıyoruz.

Şüphe yok ki İstanbul denilince akla ilk gelen boğazdır ve keyif denilince de boğazda yemek.

Uyku sersemliği ile gözlerimizi ovaladığımız andan başlayarak bu anı düşünüyoruz ailecek. İstanbul Boğaz’ında yemek yemenin keyfi bir başka oluyor. İster harikulade bir rakı sofrası olsun, ister kırmızı şarap eşliğinde romantik bir akşam yemeği, isterse öğleden sonra balık ekmek. Hiç fark etmez, o yemeği yemek yapan boğazın doyum olmaz tadıdır.

Boğazda yemek için iyi hazırlanmak gerekir. Öğleden sonra üç buçukta giyeceklerimize özel önem göstererek bir saat süren hazırlıktan sonra evden çıkıyoruz. Özel arabayla Kadıköy’e geçiyoruz önce. Kadıköy sahilde salına salına yürüyerek boğaz havasını içimize çektikten sonra, yine arabayla sabırlarımızı zorlayan Üsküdar’ın sıkışık trafiğine giriyoruz. Üsküdar’ı geçtikten sonra solumuzda boğaz yer alırken, sağımızda ağaçlar arasında keyifli fakat kısa bir yolculuk yapıyoruz. Bu sırada arabayı kullanan abim bu keyfe varamıyor, çünkü trafik fazlaca yoğun. Emniyet şeritlerinin otopark olarak kullanılabildiği fırsatlar şehri İstanbul’da, Kuzguncuk sahilinde arabamızı yol kenarına park ediyor ve İspark görevlisinden park fişimizi alıyoruz.

Sağımızda Boğaziçi Köprüsü, solumuzda İstanbul silüeti ve her yanımızda martıların bulunduğu, belediyenin işletmeciliğini yaptığı, "Paşa Limanı Kafe"ye giriyoruz. Burası aynı zamanda kafe olarak da işletildiğinden yemekten önce boğaza karşı kahve keyfi yapıyoruz. Güneşin batışını, havanın turuncuya bürünmesini, boğazdan izlemek gibisi yoktur. Bu tadına doyum olmaz manzarayı, kahve eşliğinde hafızamıza kazıyoruz.

Oldukça zengin olan menüden "Kuzu Gerdan, Paçanga Böreği ve ortaya Etli Paşa Salatası" söylüyoruz. Küçüğümüz içinse "Ev Mantısı". Fiyatlar çok makul. Bu tadı kırmızı şarap ile bütünlemek yerinde olacakken, belediye işletmesi olması nedeniyle içki satışı olmadığını üzülerek öğreniyoruz.

Kuzu etiyle aramın pek de iyi olmamasına karşın, lokum gibi pişmiş ve kokusu kalmamış olan bu güzelliğe, kayıtsız kalamıyorum. Haşlanmış havuç, karnabahar, yelpaze şeklinde kesilmiş ve son olarak da biberiye ile tatlandırılmış kuzu gerdan ile hardal ve mayonez soslu yeşilliklerin üzerindeki antrikot, midelerimizde bayram şenliğine yol açıyor. Böylesine güzel bir yemeği kolay kolay başka bir yerde bulamayacağımızdan eminiz.

Bu muhteşem yemeği Türk Kahvesi ile tamamlıyor ve Çengelköy turu attıktan sonra ciğerlerimize doldurduğumuz boğaz havası ile evimize dönüyoruz.

Ulaşım:

Kadıköy iskeleden 5.3 km mesafede.

Kadıköy’den Beykoz’a giden her otobüs, Kuzguncuk sahilden geçiyor. 15F,15K gibi. Unutmayın, Paşa Limanı Durağı'nda ineceksiniz.

Üsküdar’dan ise yürüme mesafesinde.

Fiyatlar:

Açık Büfe Kahvaltı : 25.75 TL

Çay: 2.00 TL

Kahve: 4.00 TL

Sevgiyle kalın, SEFERALEM ile keşfetmenin tadını çıkarmayı unutmayın!

Okunma 1866 defa Son Düzenlenme Cumartesi, 08 Aralik 2012 12:40
Bu kategoriden diğerleri: INCIDEN BIR KOSEDIR, KANLICA... »

Yorum Ekle

Gerekli olan (*) işaretli alanlara gerekli bilgileri girdiğinizden emin olun. HTML kod izni yoktur.